OCI koppelingen
Met een OCI, ofwel Open Catalog Interface, koppel je jouw e-commerce platform aan het e-procurement platform van je klant. Je geeft de klant de mogelijkheid je webshop te bekijken vanuit hun eigen inkoop- of e-procurementsysteem
Wat is een OCI koppeling?
Een OCI koppeling is een koppeling tussen het ERP systeem of webshop en het e-procurement systeem van de klant. Met deze OCI koppeling kunnen klanten een bestelling doen in je webshop via hun eigen e-procurementsysteem. Wanneer de order wordt geplaatst, wordt deze ingeschoten in het ERP systeem van de klant. Zo heeft de klant van jouw webshop de mogelijkheid goedkeuring te krijgen van alle betrokkenen van de organisatie via het ERP systeem en ontvang jij daarna de complete, goedgekeurde bestelling via je webshop.
Dankzij de OCI koppeling is de klant gekoppeld aan jouw webshop. De klant kan hierdoor bestellijsten en prijzen zien én de beschikbaarheid van de producten zien.
De voordelen van een OCI koppeling
Een OCI koppeling heeft voor zowel de webshop als de klant voordelen. Een webshop met OCI koppeling is efficiënt: er zijn geen dubbele invoerhandelingen. Je bespaart tijd en geld doordat je een OCI koppeling hebt geïnstalleerd. De klant heeft in een webshop met OCI koppeling altijd de beschikking over actuele productinformatie, zoals de voorraad en de huidige prijzen. Daarnaast geldt ook voor de klant dat een OCI koppeling het proces efficiënter maakt.
PunchOut koppeling
Via een PunchOut methode kunnen organisaties hun medewerkers vanuit het ERP systeem laten inloggen op jouw webshop. Dit werkt door middel van een PunchOut OCI koppeling. Er zijn twee verschillende versies van een PunchOut: De OCI punchOut en de cXML punchOut.
OCI PunchOut
Deze is ontwikkeld door SAP en maakt gebruik van standaard HTTP POST en GET functies voor het inloggen en om de inhoud van de winkelwagen terug te sturen.
cXML PunchOut
Deze versie is ontwikkeld door Ariba. Het stuurt cXML (dat staat voor commercial extensible markup language) berichten heen en weer naar het ERP-pakket van de klant om in te loggen, de bestelling terug te sturen en om orders aan te passen.
OCI koppeling AFAS
Met een OCI koppeling in AFAS kun je alle bedrijfsprocessen op dezelfde plek beheren. Zo haal je het maximale uit de software van AFAS. OCI koppelingen in AFAS zorgen voor meer efficiëntie en rendement in jouw webshop.
Voorbeelden van AFAS website koppelingen:
- Verkooporders direct ingevoerd
- Nieuwe klanten automatisch aangemaakt
- Voorraad automatisch aangepast
Alles weten over OCI koppelingen?
Met een OCI koppeling is jouw webshop efficiënter voor jou én jouw klanten. Jouw webshop toont altijd de juiste productinformatie, de exacte voorraad en de actuele prijzen. Door middel van een OCI koppeling verhoog je de gebruiksvriendelijkheid en conversie van je webshop.
Wil je alles weten over OCI koppelingen en de voordelen voor jou? Download dan gratis ons whitepaper!