LinkedIn VS Facebook
Hoe LinkedIn 20 maal zoveel per gebruiker verdient dan Facebook
Forbes (een international business magazine) heeft LinkedIn CEO Jeff Weiner op haar cover, maar het is niet de CEO maar het social media business model van LinkedIn dat de aandacht trekt in het hele verhaal.
Een aantal interessante feiten:
- LinkedIn gebruikers brengen gemiddeld 18 minuten per maand op de website door.
(Facebook gebruikers 6,4 uren per maand) - LinkedIn krijgt ~ 1,30 dollar voor elk uur dat zo’n gebruiker op de website doorbrengt. (Facebook 6,2 cent)
- Er wordt ook geschreven over LinkedIn’s duurste product, de LinkedIn Recruiter, die bedoeld is al ’talent scout’. Dit kan meer dan 8.000 dollar kosten per jaar per gebruiker.
- Adobe, een grote klant van LinkedIn heeft er 70. Dit is dus al ongeveer een half miljoen winst in een enkel jaar. En dit van een enkele klant (!).
- LinkedIn’s topverkopers verdienen zoveel als 400.000 dollar per jaar voor het verkopen van de LinkedIn Recruiter.
- LinkedIn investeert 33 procent van hun winst in verkoop en marketing.
- LinkedIn’s winst zal naar verwachting dit jaar stijgen naar 70 miljoen dollar. Dit is een verdubbeling ten opzichte van het vorige jaar.