E-commerce

Digital commerce

Klaar voor de toekomst met digital commerce

Met een digital commerce oplossing ben je klaar voor de toekomst. Een goede online omgeving is de nieuwe norm voor zowel consumenten als retailers. Verouderde platforms en niet-geoptimaliseerde websites remmen de ontwikkeling van jouw bedrijf af.

E-commerce strategie

Een op maat gemaakte e-commerce strategie is de basis voor succes. Zo is jouw e-commerce strategie winstgevend, schaalbaar en verbindend met de eindgebruiker. Bij het ontwikkelen van een e-commerce strategie kijken we altijd naar drie componenten: business, people en technology.

Business

Een nieuwe e-commerce strategie begint met het in beeld brengen van jouw bedrijf, de bedrijfsstrategie, de doelstellingen, de markt en de concurrentie. We verzamelen zoveel mogelijk data om een nulmeting te doen. Aan de hand van deze analyses stellen we een plan op om jouw bedrijf online te laten groeien.

  • Strategie
    We willen precies weten wie jij bent, waar jij voor staat en wat voor bedrijf je runt. Door eerst heel goed naar je te luisteren en de juiste vragen te stellen, kunnen we een maatwerk digital commerce strategie voor je ontwikkelen. Zo zorgen we dat jij écht in de markt komt te staan.
  • Data
    Creative CT werkt datadriven. We beslissen op basis van data, omdat dit de beste voorspeller is van succes. Zo laten we jouw business effectief groeien.
  • Concurrentieanalyse
    We willen altijd weten wat jouw concurrentie online doet. Zo ontdekken we waar jouw mogelijkheden en kansen liggen. Daarnaast weten we direct hoe de topspelers in jouw online segment te werk gaan. Die informatie nemen we mee in onze optimalisatie.

People

Bij een goede e-commerce strategie is de verbinding tussen mensen ontzettend belangrijk. Door jou te begrijpen kunnen wij jou en je business met je klanten verbinden. Dit doen we door middel van een volledige client journey. We zoeken samen met jou uit wie jouw potentiële klanten zijn. Vervolgens zorgen wij dat jij optimaal in contact met jouw klanten komt.

  • User persona
    We analyseren wat jouw doelgroep is. Daar baseren we jouw user persona’s op. Zo kunnen wij de wensen, eisen en manier van communiceren van jouw doelgroep identificeren.

  • Customer journey
    We onderzoeken welke weg jouw klanten afleggen vanaf hun eerste kennismaking met jouw bedrijf. Door de customer journey in kaart te brengen, ontdekken we sterke punten van jouw huidige digital commerce en vinden we aanknopingspunten voor verbetering van de e-commerce strategie.
  • Contentstrategie
    Bij het ontwikkelen van een contentstrategie houden we rekening met de doelgroep, de user persona’s en de customer journey. We analyseren welke kanalen het meest geschikt zijn. Daarnaast maken we een contentplan om te zorgen dat de content op de juiste plek in de customer journey aangeboden wordt.

Technology

Creative CT kiest altijd voor proven technology: de best bewezen optie op het gebied van technologie. Als er geen geschikte optie is, ontwikkelen we zelf een maatwerk oplossing. Dit betekent dat jij verzekerd bent van een succesvolle digital commerce oplossing die volledig aansluit bij de behoeften van jouw klant en jouw business.

  • E-commerce platforms
    Bij het ontwikkelen van jouw nieuwe e-commerce strategie kiezen we samen het platform dat aansluit op jouw bedrijf, jouw doelen en jouw potentiële klanten. De schaalbaarheid van deze oplossing staat centraal, zodat de software futureproof met jouw business mee kan groeien en onderhoudsarm beheert kan worden.
  • Software
    Door middel van de juiste software kunnen externe systemen integreren met onze technologie-oplossing. Waar mogelijk automatiseren wij bedrijfsprocessen, omdat dit de gebruiksvriendelijkheid voor jou en jouw klanten ten goede komt.

Alles over e-commerce strategie

E-commerce marketing strategie

Met een goede e-commerce marketing strategie bereik je jouw doelgroep beter dan je concurrenten dat kunnen. Een goede e-commerce marketing strategie bestaat uit twee delen: het binnenhalen van bezoekers en het omzetten van bezoekers naar klanten.

Meer websitebezoekers

Voor het binnenhalen van bezoekers is het belangrijk dat de juiste kanalen ingezet worden en de boodschap interessant is voor de doelgroep. Creative CT kiest altijd voor een mix van kanalen die het best aansluiten bij jouw doelgroep. Voorbeelden van kanalen die wij kunnen opnemen in jouw e-commerce marketing strategie, zijn jouw website, een app, e-mail marketing, SEO, SEA, social media en linkbuilding.

Meer klanten

Voor het omzetten van bezoekers naar klanten is het belangrijk dat jouw boodschap overtuigend is. Omdat Creative CT in multidisciplinaire teams werkt, ondersteunen UX-designers en developers de optimalisatie van jouw webshop, zodat wij bezoekers zo optimaal mogelijk kunnen converteren naar betalende klanten.

Alles over e-commerce marketing strategie

Maatwerk software voor digital commerce

Creative CT maakt iedere digital commerce oplossing op maat. Dat betekent dat wij specifiek voor jou een oplossing samenstellen uit bestaande software, waar nodig aangevuld met maatwerk software. Wij werken het liefst met de best bewezen oplossingen die hun sporen ruimschoots verdiend hebben.  Dit moet echter wel perfect aansluiten op jouw wensen en eisen. Als dit niet het geval is, ontwikkelen we zelf een oplossing. Er staan inmiddels meerdere software oplossingen op naam van Creative CT, variërend van koppelingen tot check-outs.

Alles over maatwerk software

Klantportalen voor digital commerce

Met een klantportaal maak je het jouw klanten zo eenvoudig mogelijk om te bestellen. Een klantportaal is een beveiligde online omgeving, specifiek voor iedere klant. Zie het als een persoonlijke account waar klanten hun bestelgeschiedenis kunnen bekijken en producten zien die voor hun van toegevoegde waarde zijn.

Een goed ingericht B2B klantportal laat je omzet stijgen. Hiervoor is het belangrijk om onderstaande mogelijkheden volledig te benutten:

  • Personalisatie van klantomgevingen;
  • Rollen en rechten toekennen aan verschillende gebruikers;
  • Periodieke herhaalbestellingen mogelijk maken;
  • Eigen systemen van klanten integreren in het B2B portal;
  • Klantspecifieke catalogus die aansluit op klantbehoeftes.

Alles over B2B klantportals