E-commerce

Molco Car Parts: miljoenen artikelen in één webshop

Een B2B webshop met miljoenen artikelen uit een bestaande catalogus, hoe pak je dat aan zonder dat de gebruikerservaring achteruit gaat? Creative CT bouwde een nieuwe webshop voor Molco Car Parts met maatwerk onderdelen en slimme koppelingen met de catalogus.

De uitdaging

Molco Car Parts biedt een compleet assortiment auto-onderdelen voor personenauto’s en kleine bedrijfswagens. Hun assortiment bevat meer dan een miljoen artikelen, verdeeld over vele categorieën en productgroepen.

Molco Car Parts heeft ons benaderd, omdat zij een B2B webshop wilden. Hun webshop moest een snelle laadtijd hebben, ondanks dat de online catalogus miljoenen artikelen bevatte (onder andere de datapool van TecDoc). Er mocht dus geen hoge load zijn op hun ERP-systeem en MS Dynamics NAV. Kortom, Molco Car Parts wenste een B2B-webshop met de volgende eigenschappen:

  • Sylius maatwerk webshop;
  • High performance;
  • Mogelijkheid voor meer dan een miljoen artikelen;
  • Koppeling met TecDoc;
  • Koppeling met MS Dynamics NAV.
Creative CT en Molco Car Parts
Creative CT en Molco Car Parts
Creative CT en Molco Car Parts
Creative CT en Molco Car Parts
Creative CT en Molco Car Parts
Creative CT klant Molco Car Parts

De oplossing

We hebben voor deze uitdaging een webshop oplossing van Sylius gekozen. Sylius is een open source e-commerce platform op basis van Symfony. Symfony staat bekend als het PHP-framework met high quality code. Voor de uitdaging van Molco Car Parts was Sylius perfect door de mogelijkheden tot high performance en eenvoudige koppelingen.

Ons advies was een architectuur waarbij de statische productinformatie wordt onderhouden en verrijkt in een PimCore-systeem in combinatie met een B2B-webshop. Hierdoor wordt een hoge load op het ERP-systeem voorkomen.

Creative CT en Molco Car Parts

Het resultaat

De oplossing voor Moclo Car Parts is uitgewerkt door Team Maatwerk. Wij werken binnen Creative CT met de Scrum methodiek. Deze werkwijze was nog niet bekend bij Molco Car Parts. Om de voordelen aan te tonen hebben wij een proof of concept gerealiseerd. Wij hebben laten zien hoe soepel de communicatie met de klant verloopt en hoe snel de oplevering van nieuwe en bruikbare software kan plaatsvinden.

Molco Car Parts is gestart het testen van hun webshop. Door testklanten te laten bestellen via de nieuwe webshop, wilden ze zekerheid rondom de werking van de door ons ontwikkelde omgeving. De B2B-webshop presteert zeer stabiel en wordt door gebruikers als zeer prettig ervaren. De adoptie van het nieuwe bestelsysteem gaat boven verwachting snel. Nu we met een testgroep goede resultaten hebben behaald, wil Molco Car Parts zo snel mogelijk de rest van haar B2B-klanten laten bestellen via de door ons ontwikkelde B2B-webshop.

Creative CT en Molco Car Parts