Verandering van spijs voor Baktotaal Bouwhuis
De uitdaging
Baktotaal Bouwhuis is sinds 1981 een belangrijke speler op het gebied van taartmixen, gereedschappen, decoraties, kleurstoffen, marsepein en eetbare decoratie. Inmiddels is het familiebedrijf één van de marktleiders in haar segment en heeft het circa 10.000 producten in de webshop.
Baktotaal Bouwhuis is begonnen als offline bedrijf. Ze leverden dagelijks gereedschappen en andere bakkerijbenodigdheden aan brood- en banketbakkers. Dat doen ze nog steeds, maar tegenwoordig gaat 85% van hun verkopen via het online kanaal. Dat was mede te danken aan de opkomst van de hobbybakkers die thuis aan de slag gaan. De vraag naar kleinere verpakkingen en meer diversiteit nam toe en het assortiment van Baktotaal Bouwhuis werd verbreed.
Baktotaal Bouwhuis verkocht het merendeel van haar producten via de desktop. Er waren wel bezoekers die de website via hun smartphone bezochten, maar de verkoop bleef achter. De webshop was toe aan vernieuwing om te zorgen dat deze op ieder apparaat goed bekeken kon worden.
Onderdelen:
De oplossing
Het doel was om de webshop te vernieuwen en hiermee de conversie te verhogen. We zijn begonnen met schetsen en ontwerpen van het nieuwe concept. Op basis hiervan is de gehele voorkant van deze Magento-webshop op maat gebouwd. Binnen dit design hielden we rekening met een goede inrichting voor SEO en usability, zodat de vindbaarheid en conversie optimaal zijn. We hebben veel aandacht besteed aan de weergave van de webshop op smartphones door te kijken naar de user experience. Een mobielvriendelijke webshop is doorslaggevend voor het succes van het merk.