E-commerce

De schepping van VONROC

Van de merk- en marketingstrategie, tot de ontwikkeling van de maatwerk Magento 2 omgeving en integratie met NAVISION: het Nederlandse merk VONROC veranderde van een concept in één van de grote spelers.

De uitdaging

VONROC is een Nederlands merk, gespecialiseerd in elektrisch gereedschap en aanverwante producten van topkwaliteit. Een vooruitstrevend bedrijf dat zich volop richt op duurzaamheid en efficiëntie.

Als fabrikant leveren ze direct aan de klant, waardoor hun prijzen eerlijk en laag zijn. Daarnaast verpakken ze hun producten in ongebleekte kartonnen dozen en hebben de machines geen plastic koffers maar speciale, recyclebare toolbags. Als klap op de vuurpijl doneren ze €1,- aan The Ocean Cleanup voor iedere nieuwe VONROC-member.

Toen VONROC bij ons aanklopte, hadden ze nog niets: geen huisstijl, geen website, geen strategie. Maar wél een concept. Een concept dat ons enorm aansprak en waarvoor we ons graag wilden inzetten. We gingen voor hen aan de slag en verzorgden een totaaltraject van concept naar realisatie.

Onderdelen:

Vonroc - case
Creative CT en Vonroc

De oplossing

Het was een eer om mee te denken met een startende onderneming die zo milieubewust is. We hielpen bij het bepalen van de koers en het uitdenken van de positionering. Abstracte ideeën kregen vorm tijdens de ontwikkeling van het logo en design. Foto’s en video’s van producten werden gemaakt. Zo werd VONROC stapje voor stapje zichtbaar.

De realisatie van de Magento 2 webshop en de koppeling met Microsoft Navision maakten het project af. Bij het ontwerp van de webshop werkten we met de mobile first gedachte: de site moest goed functioneren op smartphones. Een goede mobiele gebruikerservaring is belangrijk voor een goede beoordeling van de website door zoekmachines. Bovendien worden smartphones veel gebruikt voor online shopping. Een goed functionerende mobiele webshop verhoogt de conversie.

We hadden wel een beeld bij de kleuren en lettertypes, maar Creative CT vond iets anders beter passen bij ons verhaal en onze doelgroep. Dat heeft goed uitgepakt. Het is nu een merk op zichzelf. We hebben nu iets wat perfect is.
Rick Rosberg - CEO Vonroc

Het resultaat

Het resultaat van VONROC is een merk dat écht vanaf het begin is opgebouwd. In slechts 500 uur hebben we meegewerkt aan de gehele realisatie van de online zichtbaarheid van VONROC. Van concept tot aftermovie, alles staat met 100% brandstrategy. Er staat nu een mooi geheel dat volledig voldoet aan de wensen en eisen van VONROC.

Brandstrategy
100%